Αυγούστου 09, 2025

Διαφημιστικές πινακίδες υπέρ του Προέδρου της Σέρπσκα στη Μπάνια Λούκα


 

Ο τερματισμός της θητείας του Προέδρου με απόφαση της Κεντρικής Εφορευτικής Επιτροπής (CEC) της Βπσνίας Ερζεγοβίνης είναι αντισυνταγματικός, δεν είναι σύμφωνος με το Σύνταγμα της Δημοκρατίας της Σέρπσκα και επομένως δεν μπορεί να έχει νομική ισχύ ή να επηρεάσει τον νόμιμα εκλεγμένο Πρόεδρο της Δημοκρατίας της Σέρπσκα, αναφέρεται στις πληροφορίες που πρέπει να εξετάσει η Εθνοσυνέλευση σε ειδική σύνοδο. 
Σχετικά με την απόφαση της ΚΕΕ της Β-Ε, διευκρινίζεται ότι το Σύνταγμα της Δημοκρατίας της Σέρπσκα αποτελεί πράξη ύψιστης νομικής ισχύος μετά το Σύνταγμα της Β-Ε και ότι οι αποφάσεις της ΚΕΕ της Β-Ε δεν υπερισχύουν του Συντάγματος της Δημοκρατίας της Σέρπσκα. 
 Τονίζεται ότι ο τερματισμός της εντολής με απόφαση της ΚΕΕ είναι άμεσα αντίθετος με το Σύνταγμα της Δημοκρατίας της Σέρπσκα και έμμεσα με το Σύνταγμα της Β-Ε. 
 - Η ΚΕΕ της Β-Ε επιβεβαιώνει, αλλά δεν δίνει εντολή, και δεν την αφαιρεί καν.
 Η εντολή δίνεται από τους πολίτες εκφράζοντας την ελεύθερη βούλησή τους στην εκλογική διαδικασία. 
Η ΚΕΕ της Β-Ε δεν είναι υπεράνω του Συντάγματος της Δημοκρατίας της Σέρπσκα και ως εκ τούτου δεν μπορεί να ακυρώσει πράξεις μεγαλύτερης νομικής ισχύος με τις πράξεις της", εξηγήθηκε στις πληροφορίες που δημοσιεύθηκαν στην ιστοσελίδα της Εθνοσυνέλευσης της Δημοκρατίας της Σέρπσκα. 
 Οι πληροφορίες αναφέρονται στο άρθρο 87 του Συντάγματος της Δημοκρατίας Σέρπσκα, το οποίο ορίζει ότι «Η θητεία του Προέδρου της Δημοκρατίας της Σέρπσκα λήγει πριν από τη λήξη της θητείας για την οποία εξελέγη σε περίπτωση παραίτησης ή ανάκλησης».
 - Ως εκ τούτου, το Σύνταγμα της Δημοκρατίας της Σέρπσκα προβλέπει τους λόγους τερματισμού της θητείας του Προέδρου της Δημοκρατίας πριν από τη λήξη της θητείας για την οποία εξελέγη. Μεταξύ των λόγων που αναφέρθηκαν, δεν υπάρχει δικαστική απόφαση ή απόφαση του Ύπατου Εκπροσώπου. 
Ο εκλογικός νόμος της Β-Ε δεν μπορεί να επεκτείνει τους λόγους για τον πρόωρο τερματισμό της εντολής, επειδή αυτοί οι λόγοι αποτελούν συνταγματικό ζήτημα, το οποίο ο νόμος δεν μπορεί να επεξεργαστεί περαιτέρω και να προσθέσει. Αναφέρεται επίσης στο άρθρο 88 του Συντάγματος της Δημοκρατίας της Σέρπσκα, το οποίο ορίζει ότι «ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας είναι υπεύθυνος έναντι των πολιτών και μπορούν να τον ανακαλέσουν με την ίδια διαδικασία με την οποία τον εξέλεξαν». 
 - Ως εκ τούτου, υπάρχει πιθανότητα μομφής κατά του Προέδρου της Δημοκρατίας και προκύπτει από τον συνταγματικό κανόνα ότι μια τέτοια διαδικασία θα συνεπαγόταν ψήφο δημοψηφίσματος των πολιτών - αναφέρεται στις πληροφορίες.
 Με την αποδοχή των εν λόγω ενεργειών της ΚΕΕ, θα γινόταν αποδεκτή η ενιαία αντίληψη της Β-Ε, στην οποία δεν θα υπήρχε Δημοκρατία Σέρπσκα. Διευκρινίζεται επίσης ότι οι κάτοχοι κυριαρχίας στη Β-Ε είναι οι λαοί και οι οντότητες που την αποτελούν, και ότι το συνταγματικό σύστημα του Ντέιτον, με όλες τις ελλείψεις του, είναι το μόνο δυνατό νομικό πλαίσιο για την επιβίωση και τη λειτουργία της Β-Ε στη βάση της ισοτιμίας και της συναίνεσης.
 "Η Β-Ε βρίσκεται σε κατάσταση σφετερισμού της εξουσίας, επιδείνωσης της Ειρηνευτικής Συμφωνίας του Ντέιτον και ακύρωσης του κράτους δικαίου. Η Εθνοσυνέλευση της Δημοκρατίας της Σέρπσκα, φορέας της κυρίαρχης βούλησης του λαού, έχει το δικαίωμα και την υποχρέωση να προστατεύει τη συνταγματική τάξη της Δημοκρατίας της Σέρπσκα και της Β-Ε. Αναφέρεται ότι στόχος της δευτεροβάθμιας ετυμηγορίας του Δικαστηρίου της Β-Ε κατά του Προέδρου της Δημοκρατίας της Σέρπσκα και της απόφασης της ΚΕΕ της Β-Ε είναι η ακύρωση του Συντάγματος της Δημοκρατίας της Σέρπσκα μέσω της εφαρμογής της ενιαίας αντίληψης και η ανατροπή του Ντέιτον και της συνταγματικής τάξης της Β-Ε. Οι πληροφορίες επισημαίνουν ότι αυτές οι κινήσεις έχουν προδώσει όλες τις προσδοκίες για συνύπαρξη και παιδαριώδη Β-Ε, και επιβεβαίωσαν την πεποίθηση της Δημοκρατίας Σέρπσκα ότι δεν έχει γίνει αποδεκτή ως μέρος της Β-Ε και ότι ο στόχος είναι η ακύρωσή της από τη συνταγματική και νομική τάξη της Β-Ε. "Η διαδικασία μετασχηματισμού της Β-Ε σε ενιαίο κράτος βρίσκεται στο αποκορύφωμά της, και σε μια τέτοια Β-Ε χωρίς συνεργατική δημοκρατία, χωρίς το ινστιτούτο της ισοτιμίας, του συμβιβασμού, της προστασίας ζωτικών εθνικών συμφερόντων και συμφερόντων, χωρίς ψήφο οντότητας, ο σερβικός λαός είναι καταδικασμένος σε πλειοψηφισμό και εξαφάνιση", ανέφερε η Information. Όπως επισημάνθηκε, τα συντάγματα των οντοτήτων έχουν την υψηλότερη νομική ισχύ μετά το Σύνταγμα της Β-Ε, και στη σύγκρουση μεταξύ των νόμων της Β-Ε και του Συντάγματος της Δημοκρατίας Σέρπσκα, πρέπει να ξεκινήσει από το γεγονός ότι το Σύνταγμα της Δημοκρατίας Σέρπσκα είναι πράξη μεγαλύτερης νομικής ισχύος, εναρμονισμένη με το Σύνταγμα του Ντέιτον και ότι ως τέτοια πρέπει να γίνεται σεβαστή. Προστίθεται ότι αυτές οι αποφάσεις, οι οποίες είναι αποκλειστικά πολιτικής φύσης, προσπαθούν να διαγράψουν και να ακυρώσουν τη βούληση του σερβικού λαού - ενός συστατικού λαού στη Β-Ε, δηλαδή τη βούληση περισσότερων από 300.000 ψηφοφόρων και τα αποτελέσματα των δημοκρατικών εκλογών. Οι πληροφορίες υπενθυμίζουν ότι το 2024, ο παράνομος και παράνομος αλλοδαπός Kristijan Šmnt, σφετεριστής της θέσης του Ύπατου Εκπροσώπου στη Β-Ε, έλαβε απόφαση για την επιβολή του Νόμου περί Τροποποιήσεων του Εκλογικού Νόμου της Β-Ε, ο οποίος προβλέπει πρόσθετους λόγους για τον τερματισμό της θητείας εκλεγμένου μέλους κυβερνητικών οργάνων σε όλα τα επίπεδα στη Β-Ε πριν από τη λήξη της θητείας για την οποία εξελέγη. Σύμφωνα με αυτές τις τροποποιήσεις, πρόσθετοι λόγοι για την πρόωρη λήξη της θητείας είναι μια τελεσίδικη δικαστική απόφαση που επιβάλλει ένα μέτρο ασφαλείας που απαγορεύει την άσκηση ενός συγκεκριμένου επαγγέλματος, δραστηριότητας ή καθήκοντος που αντιπροσωπεύει το λειτούργημα ενός εκλεγμένου μέλους σε δημόσιο φορέα, και μια τελική δικαστική απόφαση που επιβάλλει ποινή που έχει ως νομική συνέπεια την καταδίκη ως τερματισμό των επίσημων καθηκόντων και τερματισμό της απασχόλησης. "Με τις τροποποιήσεις στον Ποινικό Κώδικα της Β-Ε που επέβαλε το 2023, είναι σαφές ότι ο Σμιτ προετοιμάζει διεξοδικά το νομικό και πολιτικό έδαφος εδώ και χρόνια, προκειμένου να προσπαθήσει να εξαλείψει τον δημοκρατικά και εκλεγμένο από τον λαό πρόεδρο της Δημοκρατίας Σέρπσκα, Μίλοραντ Ντόντικ, από την πολιτική ζωή. Όπως εξηγείται στο έγγραφο, ένα πραξικόπημα κατά της Δημοκρατίας της Σέρπσκα σχεδιάστηκε και προετοιμάστηκε για χρόνια μέσω της απόφασης ενός τακτικού δικαστηρίου, η οποία έγινε με στόχο να αποτελέσει προηγούμενο και θεμελιώδη πρακτική για όλες τις μελλοντικές ενέργειες, και με τέτοιο τρόπο ώστε οι πράξεις χαμηλότερης νομικής ισχύος, που προέρχονται από το Σεράγεβο, να παρεκκλίνουν από όλες τις πράξεις που εγκρίθηκαν από τα ανώτατα θεσμικά όργανα της Δημοκρατίας της Σέρπσκα. Με αυτόν τον τρόπο, το κράτος δικαίου και η ιεραρχία των νομικών πράξεων παρεκκλίνουν, με την ήδη γνωστή παράνομη και κατά του Ντέιτον ανάληψη της νομοθετικής, δικαστικής και εκτελεστικής εξουσίας από όλους τους προηγούμενους Ύπατους Εκπροσώπους. Οι πληροφορίες σημειώνουν ότι το Δικαστήριο και η Εισαγγελία της Β-Ε εργάστηκαν στην υπηρεσία του μεμονωμένου Schmidt, αγνοώντας το γεγονός ότι ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Σέρπσκα αποτελεί συνταγματική κατηγορία και ότι ο Πρόεδρος Milorad Dodik εξελέγη από τη βούληση του λαού και ότι ενήργησε στο πλαίσιο των εξουσιών που παρέχονται από το Σύνταγμα και το νόμο. Με την έγκριση και την επικύρωση της καταδίκης σε δεύτερο βαθμό, επιβεβαιώθηκε για άλλη μια φορά ότι πρόκειται για ένα δικαστικό σύστημα μαριονέτα και αντισυνταγματικό που δεν έχει την ικανότητα να θέσει το συμφέρον και την προστασία της ακεραιότητας του κράτους και των συστατικών του στοιχείων πάνω από τα πολιτικά συμφέροντα των μη εκλεγμένων αλλοδαπών. Σημειώνεται επίσης ότι με τη δευτεροβάθμια ετυμηγορία, το Δικαστήριο της Β-Ε προσπάθησε να κηρύξει τον Σμιτ αναπόσπαστο μέρος της συνταγματικής και έννομης τάξης της Β-Ε. 
 "Το Δικαστήριο της Β-Ε προσπάθησε να εισαγάγει την παράνομη και παράνομη συμπεριφορά του Κρίστιαν Σμιτ, καθώς και τον θεσμό του Ύπατου Εκπροσώπου, ο οποίος έχει αποικιακό χαρακτήρα, στη συνταγματική τάξη της Β-Ε, δηλώνοντας στην πράξη του ότι ο Ύπατος Εκπρόσωπος "αντιπροσωπεύει ένα διαβόητο μέρος του κράτους και του νομικού συστήματος του κράτους της Β-Ε, δηλαδή της συνταγματικής του τάξης". Στις πληροφορίες σχετικά με την απόφαση της ΚΕΕ της Β-Ε για τον τερματισμό της θητείας του Προέδρου της Δημοκρατίας της Σέρπσκα, αναφέρεται ότι με αυτόν τον τρόπο γίνεται προσπάθεια διαμόρφωσης της νομολογίας των τακτικών δικαστηρίων στη Β-Ε, κάτι που είναι καταστροφικό για τον σερβικό λαό. 
 Ο Πρόεδρος της Εθνοσυνέλευσης της Δημοκρατίας της Σέρπσκα, Nenad Stevandić, επεσήμανε νωρίτερα ότι η ημερομηνία της ειδικής συνόδου για την ετυμηγορία του Δικαστηρίου της Β-Ε κατά του Προέδρου της Δημοκρατίας της Σέρπσκα Μίλοραντ Ντόντικ και η απόφαση της ΚΕΕ της Β-Ε για τον τερματισμό της εντολής του Προέδρου της Δημοκρατίας και τη λήψη της θέσης της Συνέλευσης σχετικά με τις μελλοντικές δραστηριότητες των δημοκρατικών θεσμών θα καθοριστούν όταν ολοκληρωθεί η τεκμηρίωση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου