Μαΐου 12, 2020

Επί τροχάδην

ΒΕΛΙΓΡΑΔΙ. Η πρώην υπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ Μαντλέν Ολμπράιτ, που κατά τη διάρκεια της θητείας της οποίας το ΝΑΤΟ επιτέθηκε στην Ο.Δ. Γιουγκοσλαβίας, κατηγόρησε τον Πρόεδρο Τραμπ για υπονόμευση της δημοκρατίας στο Κοσσυφοπέδιου. Ο Πρόεδρος της Σερβίας Αλεξάνταρ Βούτσιτς απάντησε στους λομπίστες των Αλβανών, λέγοντας χθες το βράδυ ότι η Σερβία αναμένει τώρα περισσότερα από τον Πρόεδρο των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ και τους συνεργάτες του παρά από τους Ολμπράιτ και Ένγκελ, τονίζοντας ότι οι ενέργειες αυτών των εκπροσώπων ομάδων συμφερόντων κοστίζουν στη Σερβία περισσότερο από την πρώτη και τη δεύτερη Λίγκα της Πρίζρενης. «Λένε ότι καταστρέφω το Κοσσυφοπέδιο ως ανεξάρτητο κράτος με «σιδερένια γροθιά». Δεν έχω καμία γροθιά. Προσπάθησα για μια ελεύθερη ροή αγαθών κεφαλαίων, ανθρώπων και υπηρεσιών. Αγωνίζομαι όμως για τη Σερβία μου. Για τη Σερβία μας . Αυτή είναι η δική μου δουλειά και θα συνεχίσω να το κάνω. Οι Αλβανοί λομπίστες πρέπει να γνωρίζουν ότι θα συνεχίσω να παλεύω για τη Σερβία», είπε.

 ΒΕΛΙΓΡΑΔΙ. Τα Μέλη του Σερβικού Κοινοβουλίου από το κυβερνών SNS Αλεξάνταρ Μαρτίνοβιτς και Σάντρα Μπόζιτς πραγματοποιούν απεργία πείνας στα σκαλιά του Κοινοβουλίου σε ένδειξη διαμαρτυρίας για την φασιστική συμπεριφορά του αρχηγού του Κόμματος Ντβέρι, Μπόσκο Ομπράντοβιτς, 
ο οποίος επίσης κάνει απεργία πείνας αν και τα κανάλια μετέδωσαν ότι στις τσάντες που του πήγαν το βράδυ της Κυριακής εκτός από σλίπινγκμπαγκ υπήρχε και φαγητό. Μπροστά στη Βουλή συγκεντρώθηκαν για συμπαράσταση στους απεργούς οπαδοί και του SNS και το Ντβέρι,και επενέβη η αστυνομία για να τους χωρίσει. Ο Πρόεδρος Βούτσιτς στην συνέντευξη που έδωσε για να απαντήσει στην Ολμπράιτ κάλεσε τους βουλευτές του SNS να διακόψουν την απεργία και τους πολίτες να αποχωρίσουν. «Σύμφωνα με εκτιμήσεις τις αστυνομίας έξω από τη Βουλή υπάρχουν 5.790 υποστηρικτές του SNS και περίπου 60 υποστηρικτές του Ντβέρι. Ξέρουμε ποια είναι η πλειοψηφία, και θα καταγραφεί στις εκλογές. Πρέπει όμως να προστατεύσουμε την υγεία των ανθρώπων. Η έκκλησή μου είναι να απόσχουμε από συγκεντρώσεις ως τα τέλη Μαΐου», είπε ο Βούτσιτς που κάλεσε τους Πολίτες σε ενότητα «για τη μεγάλη νίκη», δηλαδή , «την ανάκαμψη της οικονομίας». 

ΒΕΛΙΓΡΑΔΙ. Ειδικός Εκπρόσωπος της ΕΕ για το διάλογο Βελιγραδίου-Πρίστινας Μίροσλαβ Λάιτσακ δήλωσε ότι η ΕΕ πρέπει να πάει «χέρι-χέρι» με τις Ηνωμένες Πολιτείες σε αυτό το διάλογο και τόνισε ότι «η ανταλλαγή εδαφών δεν είναι στην ημερήσια διάταξη». 

ΜΠΑΝΙΑ ΛΟΥΚΑ. Η Πρόεδρος της Ρεπούμπλικας Σέρπσκα Ζέλικα Τσβιγιάνοβιτς θα παραστεί στον σημερινό κεντρικό εορτασμό της Ημέρας του Στρατού της Σέρπσκα που ιδρύθηκε στις 12 Μαΐου 1992.

ΟΣΤΡΟΓΚ. Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Μαυροβουνίου Αμφιλόχιος χοροστάτησε στον μεγάλο Εσπερινό στη Μονή Όστρογκ, την παραμονή της εορτής του Αγίου Βασιλείου του Όστρογκ, του Θαματουργού. Απευθυνόμενος στους συγκεντρωμένους πιστούς και σε όλους εκείνους που δεν μπόρεσαν να προσκυνήσουν στον Άγιο Βασίλειο φέτος λόγω της πανδημίας , ο Μητροπολίτης εξέφρασε την ευγνωμοσύνη του για το γεγονός ότι ο λαός σέβεται τα ισχύοντα μέτρα, διατηρώντας την κατάλληλη απόσταση. Ο Μητροπολίτης ευχαρίστησε επίσης τους αστυνομικούς που επέτρεψαν τη προσκύνηση των λειψάνων του Αγίου Βασιλείου, και επεσήμανε ότι ο Άγιος «είναι ο καλύτερος γιατρός τόσο της ψυχής και του σώματος» και ότι «θεραπεύει από όλους τους ιούς, συμπεριλαμβανομένου αυτού του νέου». «Γι' αυτό προσευχόμαστε εδώ για όλους εκείνους που είναι άρρωστοι. Προσευχόμαστε επίσης για τους φύλακες της τάξης και για την κυβέρνησή μας στο Μαυροβούνιο. Είθε ο Θεός να ακούσει τις προσευχές μας και να τους δώσει υγεία και σωτηρία», είπε ο Μητροπολίτης. ΠΟΝΤΓΚΟΡΙΤΣΑ. Η Εισαγγελία της Ποντγκόριτσα ‘άσκησε δίωξη κατά του βουλευτή και ηγέτη του Κόμματος Ενωμένο Μαυροβούνιο, (UCG) Γκόραν Ντανίλοβιτς, που ξεκίνησε τους «περίπατους διαμαρτυρίας». Ο Ντανίλοβιτς, δήλωσε ότι «τίποτα δεν είναι οργανωμένο», και ότι περπατούσε όπως και άλλοι δίπλα τους κρατώντας τις αποστάσεις.
 ΠΟΝΤΓΚΟΡΙΤΣΑ. Το Ινστιτούτο Δημόσιας Υγείας ολοκλήρωσε την ανάλυση 158 δειγμάτων, εκ των οποίων δεν επιβεβαιώθηκαν νέα κρούσματα λοίμωξης από τον κορωνοϊό. Ο αριθμός των κρουσμάτων παραμένει 324, και αριθμός όσων ανέρρωσαν είναι 294. 

ΠΡΙΣΤΙΝΑ. Ο υπηρεσιακός πρωθυπουργός του Κοσσυφοπεδίου Αλμπίν Κούρτι, βρίσκεται σε απομόνωση καθώς είχε επαφές με κυβερνητικό αξιωματούχο ο οποίος ήταν σε στενή επαφή με άτομο που έχει μολυνθεί από το νέο κορωνοϊό. Το Ινστιτούτο Δημόσιας Υγείας του Κοσσυφοπεδίου ανακοίνωσε χθες ότι ελήφθησαν συνολικά 196 δείγματα από τα οποία έχουν επιβεβαιωθεί 11 νέα κρούσματα , ενώ δύο ασθενείς έχουν θεραπευτεί, αυξάνοντας τον συνολικό αριθμό των θεραπευμένων σε 657. Μετά τα επιβεβαιωμένα κρούσματα , 
ο αριθμός των μολυσμένων ατόμων έχει φτάσει τα 895 . Οι Θάνατοι (Αλβανών) παρέμειναν στους 28. 

ΠΡΙΣΤΙΝΑ. Ο εκπρόσωπος του ειδικού απεσταλμένου του Προέδρου Τραμπ για τον διάλογο Κοσσυφοπεδίου-Σερβίας, Ρίτσαρντ Γκρενέλ, Ντοκ Κουστίν, σχολιάζοντας τη δήλωση του πρεσβευτή της Ρωσίας στη Σερβία, Αλεξάντερ Μποκάν-Χαρτσένκο, ότι η τελική λύση για το Κοσσυφοπέδιο πρέπει να καθοριστεί από το Συμβούλιο Ασφαλείας των Ηνωμένων Εθνών, που θα εγκρίνει ένα νέο ψήφισμα που θα αντικαταστήσει το ψήφισμα 1244. δήλωσε ότι «όλοι είναι ευπρόσδεκτοι να συνεισφέρουν ιδέες που θα βοηθήσουν τη σταθερότητα, την ειρήνη και την ευημερία της Σερβίας και του Κοσσυφοπεδίου».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου