Μαΐου 11, 2018

Ρουμανία: Αθώος ο Βίκτωρ Πόντα! Κατέρρευσαν οι κατηγορίες της Λάουρας

Το Ανώτατο Δικαστήριο της Ρουμανίας κήρυξε χθες τον τέως πρωθυπουργό Βίκτωρ Πόντα Αθώο, από όλες της κατηγορίες για διαφθορά που του είχε απαγγείλει η εισαγγελέας κατά της διαφθοράς Λάουρα Κοβέσι.

Μαζί με τον Πόντα αθωώθηκε και ο συγκατηγορούμενος του τέως Υπουργός και Γερουσιαστής Νταν Σόβα. Το Δικαστήριο είχε αναβάλει μέχρι τώρα την απαγγελία της απόφασης πέντε φορές. Η απόφαση δεν είναι τελεσίδικη και εάν βρει το κουράγιο η κ. Κοβέσι μπορεί να την προσβάλει.

Η «Λάουρα» του «Κράτους Δικαίου.» το 2015 κατηγόρησε τον εν ενεργεία τότε πρωθυπουργό για φοροδιαφυγή, πλαστογραφία, και ξέπλυμα βρώμικου χρήματος. Τα εγκλήματα αυτά τα έκανε υποτίθεται όταν εργαζόταν ως δικηγόρος στη δικηγορική εταιρεία του Νταν Σόβα, το 2007-2008.

Ο Βίκτορ Πόντα κατηγορήθηκε ότι εισέπραξε από την εταιρία του Σόβα 200.000 , χωρίς την παροχή οποιασδήποτε υπηρεσίας, με τις εταιρείες ενέργειας, «Rovinari» και «Turceni». Ο Πόντα, ήταν ο πρώτος πρωθυπουργός που παραπέμφθηκε για διαφθορά κατά τη διάρκεια της θητείας του και αυτό οδήγησε στην παραίτησή του από την ηγεσία του Σοσιαλδημοκρατικού Κόμματος όπου τον διαδέχτηκε ο Λίβιου Ντραγκνέα, στην παραίτηση του από την πρωθυπουργία και την ορκωμοσία από τον Πρόεδρο Γιοχάνις, μιας κυβέρνησης τεχνοκρατών, υπό τον «εκλεκτό» του Προέδρου Ντατσιάν Τσιόλος.

Ο Πόντα τώρα ζει στο Βελιγράδι , αφού ο Αλεξάνταρ Βούτσιτς του απένειμε τη σερβικη ιθαγένεια και τον προσέλαβε ως σύμβουλό του.

Ο Πόντα μετά την αθώωση του ευχαρίστησε τους δικαστές «που αντιστάθηκαν σε όλες τις πιέσεις».

«Είμαι ευτυχισμένος διότι αποδείχτηκε ότι απονέμεται δικαιοσύνη στη Ρουμανία. Λυπάμαι για το γεγονός ότι συνέβησαν στη χώρα μας τόσες και τέτοιες παραβιάσεις της νομιμότητας με χαλκευμένες κατηγορίες. Λυπάμαι που αυτά τα πράγματα εξακολουθούν να γίνονται στη χώρα μας αλλά είμαι ευτυχής επειδή υπάρχουν δικαστές που αντιστέκεται σε όλες τις πιέσεις και να κάνουν τη δουλειά τους για την επιβολή του νόμου. Θα ήθελα να ευχαριστήσω τον δικηγόρο μου και όλους τους ανθρώπους που πίστεψαν στην αθωότητα μου .Δεν έχω μίσος ενάντια σε εκείνους που απολάμβαναν την ταλαιπωρία μου όλα αυτά τα τελευταία τρία χρόνια αν και γνώριζαν ότι ήμουν αθώος. Ζητώ συγγνώμη από την μητέρα μου, τη σύζυγό μου και όλη μου την οικογένειά, για όσα υπέστησαν λόγω της πολιτικής μου δραστηριότητας. Πέρα από αυτά τα τρία χρόνια της ταπείνωσης, θα ήθελα όλοι να σκεφτούν αν είναι φυσιολογικό να ζουν σε μια χώρα όπου η Κοβέσι και οι εισαγγελείς της διαπράττουν τέτοιες και τόσες καταχρήσεις, χαλκεύουν αποδεικτικά στοιχεία και παραβιάζουν τον νόμο εξυπηρετώντας μέσα από την πάταξη του «εγκλήματος» μικροκομματικά συμφέροντα, και αν είναι φυσιολογικό να μην απολογηθούν ποτέ για τα εγκλήματα αυτά.Έμαθα πολλά από αυτήν την επώδυνη περίοδο », τόνισε ο κ. Πόντα .

Εν τω μεταξύ, το Συνταγματικό Δικαστήριο, (CCR) θα ανακοινώσει την απόφαση του για την προσφυγή του Υπουργού Δικαιοσύνης σχετικά με την άρνηση του Προέδρου να υπογράψει τι διάταγμα απόλυσης της κ. Λάουρας Κοβέσι στις 30 Μαΐου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου