Ιουνίου 02, 2009

Στο 0,7% ο ελληνικός πληθωρισμός του Μαΐου.0% στην Ευρωζώνη.

Στο 0,7% υποχωρεί, το Μάιο, ο ετήσιος πληθωρισμός, σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας, λόγω της μείωσης των τιμών των αυτοκινήτων και της συγκράτησης των τιμών στα είδη των σούπερ μάρκετ, αλλά και της μείωσης της καταναλωτικής δαπάνης των νοικοκυριών.
Εφόσον επιβεβαιωθούν οι εκτιμήσεις της ΕΣΥΕ, θα πρόκειται για ένα νέο ιστορικό ρεκόρ του πληθωρισμού των τελευταίων 41 ετών. Ο πληθωρισμός βρέθηκε σε έντονα καθοδική πορεία από το φθινόπωρο, λόγω της κρίσης και, τον περασμένο Δεκέμβριο, έκλεισε στο 2%, τον Ιανουάριο υποχώρησε στο 1,8%, το Φεβρουάριο διαμορφώθηκε στο 1,6%, το Μάρτιο υποχώρησε περαιτέρω στο 1,3% και τον Απρίλιο βρέθηκε στο 1%.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, για το σύνολο του έτους, ο μέσος πληθωρισμός εκτιμάται ότι θα διαμορφωθεί στην περιοχή του 1,5% και, πάντως, σε κάθε περίπτωση, κάτω από το 2%, όπως σημειώνει αρμόδιος παράγοντας της ΕΣΥΕ. Αλλωστε, στο πεντάμηνο Ιανουαρίου - Μαΐου, ο μέσος πληθωρισμός κινείται κάτω από το 1,4%.
Ανάκαμψη των πληθωριστικών πιέσεων ενδεχομένως υπάρξουν από το προσεχές φθινόπωρο, αλλά θα εκτιμάται ότι θα είναι περιορισμένες.
Πάντως, η υποχώρηση του πληθωρισμού, το Μάιο, οφείλεται σε σημαντικό βαθμό στη μείωση των τιμών των αυτοκινήτων, καθώς η συνολική επίπτωση της μείωσης του τέλους ταξινόμησης επιμερίστηκε από 50% στους μήνες Απρίλιο και Μάιο.
Επίσης, η ΕΣΥΕ διαπιστώνει συγκράτηση ή και μείωση του μέσου επιπέδου των τιμών στα σούπερ μάρκετ, ενώ σημαντικά επέδρασε η μεγάλη μείωση της τιμής του γάλακτος. Ακόμα, πέρυσι το Μάιο, είχαν αυξηθεί κατά 19,1% οι τιμές των εισιτηρίων των αστικών συγκοινωνιών, κάτι που δεν επαναλήφθηκε φέτος.
Η αύξηση των τιμών των καυσίμων, που διαπιστώνεται στις τελευταίες μέρες, δεν επιβραδύνει την πτωτική πορεία του πληθωρισμού, καθώς οι αντίστοιχες περυσινές αυξήσεις ήταν υψηλότερες.
Στη συγκράτηση των τιμών όλων των προϊόντων επιδρά αποφασιστικά η μείωση των λιανικών πωλήσεων, που ξεπερνά το 10% στο πρώτο τρίμηνο του 2009, γεγονός που αναγκάζει τις επιχειρήσεις σε αναπροσαρμογή της πολιτικής των τιμών τους.
Μεγάλη πτώση του τζίρου έχουν τα καταστήματα ηλεκτρικών ειδών και επίπλων.

Στο «καλάθι» του τιμάριθμου, σημαντικός αριθμός προϊόντων και υπηρεσιών παρουσιάζει αυξήσεις αισθητά υψηλότερες του μέσου ποσοστού του πληθωρισμού.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου