Φεβρουαρίου 09, 2009

Ανεξέλεγκτα τα καρτέλ «βομβαρδίζουν» την αγορά και το υπ. Ανάπτυξης με «καυτούς» νεους τιμοκαταλόγους

Κάνουν την κρίση ευκαιρία . Αυξήσεις ως 25% σε 1.500 προϊόντα

Διπλασιάστηκε σχεδόν η ακρίβεια την τελευταία εβδομάδα, καθώς νέες ανατιμήσεις έως 25% σαρώνουν την αγορά τροφίμων και θα συνεχιστούν μέχρι και τον Μάρτιο. Συνολικά ακριβαίνουν 1.500 κωδικοί, ανάμεσά τους κονσέρβες ντομάτας και κέτσαπ (25%), κατεψυγμένα αλιεύματα (20%), μαργαρίνες (11%), μαγιονέζες (8%), ζυμαρικά (6%), χαρτικά (11%), κρασιά (8%), ζαχαρωτά (11%) κ.λπ.
Το νέο αυτό κύμα ακρίβειας δείχνει την ανεξέλεγκτη δράση των καρτέλ της αγοράς, καθώς μόλις 50 βιομηχανίες, πολυεθνικές και προμηθευτικές επιχειρήσεις, «βομβαρδίζουν» τις ημέρες αυτές τα σούπερ μάρκετ, τα καταστήματα λιανικής και τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ανάπτυξης με «καυτούς» τιμοκαταλόγους.
Να σημειωθεί ότι το πρώτο κύμα αυξήσεων για φέτος ξεκίνησε την 1η Ιανουαρίου, με αυξήσεις έως 17% σε περίπου 700 προϊόντα και τώρα η ακρίβεια εξαπλώθηκε σε διπλάσιο αριθμό κωδικών.
Οι καταναλωτές εμβρόντητοι έρχονται αντιμέτωποι με ένα κύμα ακρίβειας, για το οποίο στις περισσότερες των περιπτώσεων δεν μπορεί να δικαιολογηθεί.

Η εξήγηση για τις αυξήσεις, ότι εχει να κάνει με την κρίση των τροφίμων που γνώρισε ο κόσμος, δεν έχει βάση γιατί το ράλι των αυξήσεων στις διεθνείς τιμές των αγροτικών προϊόντων, σταμάτησε και οι τιμές κατρακυλούν. Η μόνη απάντηση που δίνεται είναι πως κάποιες εγχώριες και πολυεθνικές επιχειρήσεις επιδιώκουν να βγάλουν τα... σπασμένα της οικνομικής κρίσης στις πλάτες των οικογενειών.
Οι μεγάλες αλυσίδες λιανικού εμπορίου προσπαθούν αφενός να... τρενάρουν τις ανατιμήσεις, εξαντλώντας πρώτα το απόθεμα των εμπορευμάτων με τις παλιές τιμές και πιέζοντας τις βιομηχανίες για μεγαλύτερες εκπτώσεις και προσφορές.
Η κυβέρνηση κρύβεται πίσω από τη στατιστική, αφού ο πληθωρισμός εμφανίζεται πολύ χαμηλός, αλλά η πραγματικότητα που αντιμετωπίζουν οι καταναλωτές στα καταστήματα είναι τελείως διαφορετική.
Ο υφυπουργός Ανάπτυξης, Γ. Βλάχος, σύμφωνα με πληροφορίες, είναι γνώστης των αυξήσεων αυτών. Ενήμερος είναι επίσης και ο υπουργός Κ. Χατζηδάκης, ο οποίος όμως έχει πετάξει την... μπάλα στον υφυπουργό του, με το πρόσχημα ότι δεν προλαβαίνει να ασχοληθεί λόγω της Ολυμπιακής Αεροπορίας.
Οι προσπάθειές του ίδιου αλλά και του μικρού αριθμού των υπαλλήλων που διαθέτει εστιάζονται στον εντοπισμό αγορανομικών παραβάσεων (έστω και ασήμαντων), προκειμένου να πιέσει για το «ψαλίδισμα» ποσοστών ανατιμήσεων ή για το «πάγωμα».
Είναι χαρακτηριστικό, λένε πληροφορίες, ότι τις τελευταίες μέρες έχει εξαπολύσει ένα... κυνηγητό σε δύο πολυεθνικές του κλάδου τροφίμων - ποτών για τη διαπίστωση έστω και μίας αγορανομικής παράβασης. Επιθυμεί να ρίξει πρόστιμο για τις ανατιμήσεις που έκαναν 3% έως 5% σε αναψυκτικά και σνακς.
Κάτι που δεν μπορεί ευθέως και προσπαθεί εμμέσως. Το ίδιο, λένε πληροφορίες, κάνει και με γαλακτοβιομηχανία, η οποία έχει αποστείλει τιμοκαταλόγους με αυξήσεις τιμών 3% έως 4% σε γιαούρτια, παρότι οι τιμές παραγωγού στο γάλα καταρρέουν. Για τη συγκεκριμένη εταιρεία πληροφορίες φέρουν τον υφυπουργό να καταλήγει στο συμπέρασμα ότι πρόκειται για πρακτική της εταιρείας, προκειμένου να καλύψει τις ζημιές της.


Μαύρο Πρόβατο με πληροφορίες από http://www.ethnos.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου