Απριλίου 23, 2023

Η Ρουμανία αναμένει το άνοιγμα της Χρυσής Πύλης της πάνω από τον Δούναβη στα τέλη Ιουνίου

 

Ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης και υπουργός Μεταφορών της Ρουμανίας Sorin Grindeanu ανακοίνωσε αυτή την εβδομάδα ότι στα τέλη Ιουνίου θα ανοίξει επίσημα η κρεμαστή γέφυρα πάνω από το Δούναβη στην πόλη Braila, ένα από τα μεγαλύτερα έργα υποδομής της χώρας τις τελευταίες τρεις δεκαετίες. Η γέφυρα θα πρέπει να συνδέει την πόλη Braila με την απέναντι παράκτια πόλη Machin στην κομητεία Tulcea και, ως εκ τούτου, να βελτιώσει τη μεταφορική σύνδεση μεταξύ της περιοχής Galati-Braila και των κομητειών Tulcea και Constanta της Μαύρης Θάλασσας. Τα τοπικά μέσα ενημέρωσης περιέγραψαν την ανακοίνωση του υπουργού ως «πολυαναμενόμενη είδηση». Αυτή θα είναι η τελευταία γέφυρα πάνω από τον Δούναβη πριν από τη συμβολή του με τη Μαύρη Θάλασσα και η τέταρτη γέφυρα στο ρουμανικό τμήμα του ποταμού. Η εγκατάσταση θα είναι η μεγαλύτερη κρεμαστή γέφυρα στη Ρουμανία και η τρίτη μεγαλύτερη στην Ευρώπη, σημειώνει η εφημερίδα "Evenimentul zilei". Η δημοσίευση ορίζει επίσης την κρεμαστή γέφυρα Braila ως «την ψηλότερη κατασκευή στη Ρουμανία» και «το πιο ακριβό έργο υποδομής που πραγματοποιήθηκε τα τελευταία 30 χρόνια». Ο υπουργός Μεταφορών Sorin Grindeanu δήλωσε την Παρασκευή ότι η γέφυρα θα είναι ανοιχτή στην κυκλοφορία, τουλάχιστον εν μέρει, στις «27 Ιουνίου, συν ή πλην λίγες ημέρες» αφού το αρχικά προγραμματισμένο άνοιγμά της το 2022 δεν συνέβη. Ο Grindeanu δήλωσε ότι μίλησε πρόσφατα με τον Ιταλό εργολάβο WiBild (πρώην Astaldi), ο οποίος έχει δεσμευτεί να ανοίξει τη γέφυρα στην κυκλοφορία αυτό το καλοκαίρι. Και για να ασκήσει περαιτέρω πίεση στην τήρηση της υποσχεθείσας προθεσμίας, ο Ρουμάνος υπουργός δήλωσε ότι θα στείλει πρόσκληση στον Ιταλό ομόλογό του να παραστεί στην εκδήλωση. Η γέφυρα αποτελεί μέρος του δρόμου ταχείας κυκλοφορίας Buzau-Braila-Tulcea-Constanta, που σχεδιάζεται να κατασκευαστεί την περίοδο 2020-2030 και αποσκοπεί στη σύνδεση του βόρειου τμήματος της περιοχής Muntenia και του νότιου τμήματος της περιοχής της Μολδαβίας με το βόρειο τμήμα της Δοβρουτσάς, όπου βρίσκεται το Δέλτα του Δούναβη. Η ιδέα μιας τέτοιας γέφυρας γεννήθηκε τη δεκαετία του 1980, όταν αναλύθηκαν τρεις πιθανές τοποθεσίες και το 1996 έγινε μια προκαταρκτική μελέτη σκοπιμότητας με βάση τις ιδέες που παρουσιάστηκαν μια δεκαετία νωρίτερα. Την περίοδο 2001-2003 εκπονήθηκε μελέτη σκοπιμότητας για έργο «Κατασκευή κρεμαστής γέφυρας πάνω από τον Δούναβη στην περιοχή Braila» και κατά την περίοδο 2015-2016 η μελέτη επικαιροποιήθηκε. Το 2017 προκηρύχθηκε διαγωνισμός, για τον οποίο υποβλήθηκαν δύο προσφορές. «Το ρουμανικό θαύμα, η γέφυρα πάνω από τον Δούναβη στη Βραΐλα, θα ανοίξει τον Ιούνιο», έγραψε το πρακτορείο ειδήσεων Mediafax για την ανακοίνωση του Γκρίντεανου. Παράλληλα, ο υπουργός διευκρίνισε ότι οι συνδετήριοι δρόμοι που οδηγούν στη γέφυρα θα είναι έτοιμοι μόνο «εν μέρει» μέχρι το καλοκαίρι. Η κατασκευή απαιτεί περίπου 81.000 χιλιόμετρα συρματόσχοινου, αρκετά για να κάνουν τον γύρο της Γης δύο φορές, σύμφωνα με την Εθνική Υπηρεσία Οδικών Υποδομών. Τα δύο κύρια καλώδια που σχηματίζονται με αυτόν τον τρόπο θα έχουν συνολικό βάρος άνω των 6700.<> τόνων. Η αξία της σύμβασης είναι 2,375 δισεκατομμύρια λέι (περίπου 500 εκατομμύρια ευρώ) συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ. Για το σκοπό αυτό, έχουν χορηγηθεί επιχορηγήσεις ύψους περίπου 363 εκατομμυρίων ευρώ από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης που θα χρησιμοποιηθούν τόσο για την κατασκευή της γέφυρας όσο και για τα 23 χιλιόμετρα συνδετήριων δρόμων, δήλωσε ο Agerpres. Το μήκος της κρεμαστής γέφυρας είναι πάνω από 1.974 χιλιόμετρα και το ύψος των πυλώνων - σχεδόν 200 μέτρα. Η εγκατάσταση, που συνδέει τις κομητείες Braila και Tulcea, θα έχει συνολικό πλάτος 31,70 μέτρων, το οποίο θα περιλαμβάνει τέσσερις λωρίδες κυκλοφορίας για αυτοκίνητα και δύο λωρίδες για πεζούς και ποδηλάτες και στις δύο πλευρές. Ο διαγωνισμός για την κατασκευή της γέφυρας κερδήθηκε το 2017 από μια συνεργασία μεταξύ της ιταλικής εταιρείας Astaldi (αργότερα αγοράστηκε από την WeBuild) και της ιαπωνικής IHI Infrastructure Systems. Η σύμβαση υπεγράφη στις 19 Ιανουαρίου 2018 και οι κατασκευαστικές εργασίες ξεκίνησαν την άνοιξη του 2019. Η κατασκευή της εγκατάστασης μεγάλης κλίμακας, ωστόσο, δεν πήγε ομαλά - μετά από μια σειρά διαφορών και καθυστερήσεων και μετά από αμοιβαίες κατηγορίες για επιπολαιότητα μεταξύ εκπροσώπων του κράτους και της κατασκευαστικής εταιρείας, ακολούθησαν αρκετές αγωγές. Ο ιστότοπος ObservatorNews αναφέρει ότι τον Οκτώβριο του 2020, συνολικά 12 αγωγές ήταν σε εξέλιξη τόσο από το κράτος όσο και από τον κατασκευαστή και οι ήδη ληγμένες προθεσμίες για την ολοκλήρωση της κατασκευής παρατάθηκαν για άλλα τρία χρόνια. «Κάθε φορά που ερχόμουν εγώ ή ο πρωθυπουργός ή κάποιος άλλος, μας έλεγαν ότι στο τέλος του χρόνου η γέφυρα θα τεθεί σε λειτουργία. Τότε οι ενέργειες ήταν διαφορετικές», δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών Sorin Grindeanu πέρυσι κατά τη διάρκεια μιας από τις τελευταίες επιθεωρήσεις του στην κατασκευή. Λόγω των χαμένων προθεσμιών, η Pro Infrastructure Association, η σημαντικότερη ένωση για την παρακολούθηση των έργων μεταφορών, όρισε τη γέφυρα στη Braila στα τέλη του περασμένου έτους ως την «αποτυχία του έτους» όσον αφορά τα μεγάλα έργα υποδομής της Ρουμανίας. Ωστόσο, οι εργασίες για τη γέφυρα συνέχισαν να προχωρούν και στα μέσα Μαρτίου του τρέχοντος έτους, η Εθνική Εταιρεία Διαχείρισης Οδικών Υποδομών, η οποία είναι η αναθέτουσα αρχή του έργου, ανακοίνωσε ότι η κατασκευή της γέφυρας ολοκληρώθηκε στο 93% και οι συνδετήριοι δρόμοι στο 60%. Στα τέλη Μαρτίου ξεκίνησαν οι δραστηριότητες για την τοποθέτηση του ασφαλτοστρωμένου οδοστρώματος και σήμερα οι δρόμοι είναι ασφαλτοστρωμένοι και στις δύο κατευθύνσεις κυκλοφορίας. Οι δοκιμές ευστάθειας και η οριστικοποίηση όλων των λεπτομερειών της γέφυρας επίκεινται. Παράλληλα, ο οικοδόμος εργάζεται επίσης για την κατασκευή συνδετικών δρόμων που είναι απαραίτητοι για τη λειτουργία του. Εάν οι δρόμοι πρόσβασης δεν είναι έτοιμοι, η ολοκληρωμένη γέφυρα πάνω από τον Δούναβη θα παραμείνει για λίγο μόνο «ένα υπαίθριο μουσείο», ανέφερε το Hotnews. Τα ρουμανικά μέσα ενημέρωσης συχνά αναφέρονται στην κρεμαστή γέφυρα στη Βραΐλα ως τη Χρυσή Πύλη της Ρουμανίας ή τη Χρυσή Πύλη πάνω από τον Δούναβη. Το μήκος της γέφυρας είναι 1974 μέτρα, εκ των οποίων 1120.489 μέτρα είναι το κεντρικό άνοιγμα, συν δύο πλευρικά ανοίγματα 364 μέτρων στην όχθη προς Braila και 1970 μέτρα στην ακτή της Tulcea. Συγκριτικά, η διάσημη γέφυρα Golden Gate του Σαν Φρανσίσκο έχει μήκος 1280.<> μέτρα και το κεντρικό της άνοιγμα είναι <>.<> μέτρα. Οι δύο πύργοι της γέφυρας στη Βραΐλα φτάνουν σε ύψος τα 192 μέτρα και είναι οι υψηλότερες εγκαταστάσεις στη Ρουμανία, εξαιρουμένων των καμινάδων και των κεραιών. "Κατά τη στιγμή της οριστικοποίησης, θα είναι η τρίτη μεγαλύτερη γέφυρα στην Ευρώπη όσον αφορά το κεντρικό άνοιγμα και το μήκος", δήλωσε η Εθνική Εταιρεία Διαχείρισης Οδικών Υποδομών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου