Οκτωβρίου 13, 2009

Συνέχιση των κινητοποιήσεων αποφάσισαν οι λιμενεργάτες

Νέα πενθήμερη απεργία, στις 14, 15, 16, 17 και 18 Οκτωβρίου, αποφάσισε η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδος και η Ενωση Λιμενεργατών ΟΛΠ ζητώντας «πάγωμα» της παραχώρησης του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του Πειραιά στην Cosco Pacific.

Στις 6 το απόγευμα εκπρόσωποι της ΟΜΥΛΕ και της Ενωσης Λιμενεργατών ΟΛΠ θα συναντηθούν με την υπουργό Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Λούκα Κατσέλη.

Σχολιάζοντας τις εξελίξεις στο λιμάνι του Πειραιά ο ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γ. Πεταλωτής επανέλαβε ότι η κυβέρνηση έχει «έχει πετύχει να αρχίσει ένας διάλογος για όλα τα ζητήματα και εκείνα της εργασίας», ενώ εξέφρασε την πεποίθηση ότι «θα έχουμε θετικές εξελίξεις».

«Διασφαλίζουμε, με όρους δημόσιου συμφέροντος, τον υγιή ανταγωνισμό και συνεχίζεται και σήμερα και θα συνεχιστεί ο διάλογος με όλους τους φορείς για την εύρυθμη λειτουργία του λιμανιού», τόνισε ο κ. Πεταλωτής, προσθέτοντας ότι η κυβέρνηση επιθυμεί «να ολοκληρωθεί ο διάλογος το συντομότερο δυνατόν για να λήξει η κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στο λιμάνι».

Σε ό,τι αφορά τη «διαφωνία» που φέρεται, σύμφωνα με δημοσιεύματα, να υπήρξε στο χθεσινό άτυπο υπουργικό συμβούλιο μεταξύ της κ. Κατσέλη και του κ. Πάγκαλου, ο εκυβερνητικός κπρόσωπος ανέφερε ότι «η συζήτηση που γίνεται μέσα στην κυβέρνηση αποδεικνύει ότι υπάρχει μια θετική δυναμική και ότι οι εξελίξεις συζητώνται και αποφασίζονται μέσα από τα αρμόδια όργανα».

Ερωτηθείς σχετικά με τα περί «φωνών μέσα στην κυβέρνηση που έλεγαν ότι δεν είναι δυνατό ένας υπουργός να διαπραγματεύεται με τους νομικούς συμβούλους μιας εταιρείας για το θέμα της σύμβασης» απάντησε: «αυτές τις φωνές εγώ δεν τις έχω ακούσει».

Σε ερώτηση δε για το αν είναι δίκαια τα αιτήματα των εργατών, ο κ. Πεταλωτής δήλωσε ότι «σε κάθε απεργία υπάρχουν και κάποια αιτήματα» και συμπλήρωσε ότι «η κυβέρνηση δεν μπορεί να απαντάει επ' αυτών».

Κληθείς τέλος να αποσαφηνίσει τους όρους της επαναδιαπραγμάτευσης, ο κ. Πεταλωτής χαρακτήρισε μια τέτοια ενέργεια «άκαιρη», σημειώνοντας ότι θα ακύρωνε πολλές διαδικασίες διαλόγου».

Υπενθυμίζεται ότι χθες η υπουργός Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Λούκα Κατσέλη, υπογράμμισε σχετικά ότι επιδίωξη της κυβέρνησης είναι, μέσω του διαλόγου, να αντιμετωπισθούν όλα τα ζητήματα, να αποκατασταθεί η ηρεμία και η εύρυθμη λειτουργία του Λιμανιού, καθώς και να προαχθεί το δημόσιο συμφέρον.

«Βρισκόμαστε σε συνεχείς συζητήσεις με όλα τα μέρη», ανέφερε χαρακτηριστικά η υπουργός , διευκρινίζοντας πως «ήδη έχει συμφωνηθεί με τους εκπροσώπους της ΣΕΠ Α.Ε. να ξεκινήσει άμεσα ουσιαστικός διάλογος σχετικά με όλα τα ζητήματα της παραχώρησης. Τα αποτελέσματα του διαλόγου θα ισχύσουν αναδρομικά από την 1.10.2009».

Πρόσθεσε δε ότι «συμφωνήθηκε να ξεκινήσει συζήτηση σε νέα βάση μεταξύ της ΟΛΠ Α.Ε. και της ΣΕΠ Α.Ε., με αντικείμενο τη λειτουργία των προβλητών Ι και ΙΙ, με ενεργό συμμετοχή των εργαζομένων και προς αμοιβαίο συμφέρον των μερών. Η σχετική συμφωνία θα τεθεί υπό έγκριση των αρμόδιων αρχών Επιτροπή Ανταγωνισμού κ.λπ.)».

Για αποικιοκρατική σύμβαση που έχει υπογραφεί με την Cosco, με την οποία δεν κατοχυρώνονται τα εργασιακά και κοινωνικά δικαιώματα των εργαζομένων, έκανε λόγο ο πρόεδρος της ΓΣΕΕ Γιάννης Παναγόπουλος, σε δηλώσεις του μετά τη συνάντηση που είχε με τον υπουργό Εργασίας [Βλέπε άρθρο] .

Nωρίτερα, η κ. Ντόρα Μπακογιάννη χαρακτήρισε τις εξελίξεις στο λιμάνι του Πειραιά «πλήγμα» στη διεθνή αξιοπιστία της χώρας [Βλέπε άρθρο] .

Σφοδρή επίθεση κατά της ΝΔ εξαπολύει ο ΛΑΟΣ και ζητάει «εδώ και τώρα επαναδιαπραγμάτευση της συμβάσεως προς όφελος της πατρίδας, της οικονομίας και των εργαζομένων».

«Αυτοί που δεν σεβάστηκαν το συμφέρον της χώρας, εκποιώντας - στην ουσία το μεγαλύτερο λιμάνι της Ελλάδας - αντί "πινακίου φακής", σήμερα ζητούν να σεβαστεί η Πολιτεία την αξιοπιστία της δικής τους αναξιοπιστίας», αναφέρεται χαρακτηριστικά σε ανακοίνωση του κόμματος.

«Προφανώς, το 33% δεν ήταν επαρκές σε βάθος μάθημα για κάποιους», καταλήγει ο ΛΑΟΣ.
http://www.naftemporiki.gr/news/cstory.asp?id=1727708


ΚΚΕ: Το ΠΑΣΟΚ επιχειρεί να εξαπατήσει τους λιμενεργάτες

Εντονες επικρίσεις κατά του ΠΑΣΟΚ για τη στάση του θέμα της σύμβασης με την Cosco για τον ΣΕΜΠΟ στον Πειραιά διατύπωσε το ΚΚΕ σχολιάζοντας τις δηλώσεις του κυβερνητικού εκπροσώπου.

Στην ανακοίνωσή του σημειώνει: «Προεκλογικά η ηγεσία του ΠΑΣΟΚ επιχειρούσε να κοροϊδέψει τους λιμενεργάτες, ισχυριζόμενη ότι υπάρχουν και καλές ιδιωτικοποιήσεις. Μετεκλογικά, από τη θέση της κυβέρνησης, επιχειρεί να τους εξαπατήσει με τη θέση ότι αρκεί ο διάλογος με την COSCO ώστε η παράδοση - ιδιωτικοποίηση του ΣΕΜΠΟ να είναι προς όφελος δικό τους και της χώρας».

«Οι εργαζόμενοι έχουν δοκιμάσει και τις πράσινες και τις μπλε ιδιωτικοποιήσεις και τους αντίστοιχους διαλόγους και γνωρίζουν ότι το αποτέλεσμα είναι το ίδιο επώδυνο για αυτούς και ωφέλιμο μόνο για το κεφάλαιο»
καταλήγει.

«Εδώ και τώρα πάγωμα της συμφωνίας με την Cosco, για να βγούμε από το αδιέξοδο. Καλούμε την κυβέρνηση να κόψει κάθε ομφάλιο λώρο με τη διοίκηση του ΟΛΠ που οικοδόμησε το ξεπούλημα». Mε αυτή την κατηγορηματική θέση, η οποία μεταφράζεται σε σκλήρυνση της στάσης, ο κ. Γιώργος Γεωργακόπουλος, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδος, έστειλε το μήνυμα της συνέχισης των απεργιακών κινητοποιήσεων στον ΟΛΠ.

Για τις 6 το απόγευμα είναι προγραμματισμένη νέα συνάντηση με την υπουργό Οικονομίας κ.Λούκα Κατσέλη. Μιλώντας σήμερα το πρωί στον ρ/σ του Δήμου Αθηναίων ο πρόεδρος των εργαζομένων πάντως έκανε λόγο για «λεόντειο αποικιοκρατική σύμβαση» αναφερόμενος στη στρατηγική συνεργασία που υπογράφηκε με την Cosco, για την εκμετάλλευση του ΟΛΠ τα επόμενα 35 χρόνια.

Μετά από όλα αυτά, η στάση της κυβέρνησης απέναντι στην απεργιακή κινητοποίηση αναμένεται με εξαιρετικό ενδιαφέρον, ιδιαίτερα μετά την ιδιαιτέρως «θερμή» συζήτηση που έγινε χθε το βράδυ στο Μέγαρο Μαξίμου, αναφορικά με το ζήτημα.
Το βάρος των διαπραγματεύσεων έχει αναλάβει τελικά η υπουργός Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας κ.Λούκα Κατσέλη, αν και αρχικά τέθηκε εν αμφιβόλλω κι αυτό. Παρόντες στη σύσκεψη, ήταν - πέραν της κ.Κατσέλη - και οι κ.Πάγκαλος, Ραγκούσης και Παπακωνσταντίνου.
Η τελική «γραμμή» που αποφασισίσθηκε ήταν να τερματιστεί το συνοτμότερο δυνατό η απεργιακή κινητοποίηση, η οποία μπήκε στη 12η μέρα κι έχει «μπλοκάρει» την ομαλή λειτουργία της αγοράς.

Υπολογίζεται ότι αυτή τη στιγμή στις εγκαταστάσεις του ΟΛΠ παραμένουν στοιβαγμένα χιλιάδες κοντέινερς με πάνω από 250.000 τόνους εμπορευμάτων, που περιμένουν να προψθηθούν στην αγορά. Οι απεργοί, από την άλλη, περιμένουν να οριστεί νέο ραντεβού με την κ.Κατσέλη κι ως τότε δηλώνουν ανυποχώρητοι στις θέσεις τους.

ΠΑΡΕΜΒΑΣH κας Μητσοτάκη-Κούβελου
Η υποψήφια για το αξίωμα του προέδρου της ΝΔ κ.Ντόρα ,δήλωσε:
«Είχα επανειλημμένα επισημάνει προεκλογικά ότι τα ανεύθυνα λόγια και οι διακηρύξεις έχουν συνέπειες όταν ένα κόμμα κληθεί να κυβερνήσει. Λυπάμαι πολύ που επαληθεύτηκα.

Ήδη, εξαιτίας των ανεύθυνων διακηρύξεων περί επαναδιαπραγμάτευσης της σύμβασης με την COSCO αναφορικά με την παραχώρηση των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ του λιμένος Πειραιώς, έχουμε τις εξής αρνητικές συνέπειες:

• Μια απεργία των λιμενεργατών που ξεπέρασε ήδη τις 12 ημέρες.

• Κίνδυνο να επεκταθεί και στους λιμένες Ελευσίνας και Λαυρίου.

• Αναστάτωση και έντονες διαμαρτυρίες των παραγωγικών τάξεων.

• Απώλεια έργου του λιμένος Πειραιώς προς όφελος άλλων, ανταγωνιστικών, ευρωπαϊκών λιμένων.

• Προβλήματα στην τροφοδοσία της αγοράς.

• Τις πρώτες τριβές και διαφωνίες στους κόλπους της κυβέρνησης.

• Η κυριότερη, όμως, συνέπεια είναι το πλήγμα στην επενδυτική αξιοπιστία της χώρας. Ήδη, προ των εκλογών, είχε καταστεί ευρύτερα γνωστό ότι το θέμα προκάλεσε την αυτόβουλη παρέμβαση του Αντιπροέδρου της κινεζικής κυβέρνησης.

Οι εξελίξεις αυτές στο λιμάνι και οι συνέπειες, που είναι ήδη πολύ σοβαρές σε συνδυασμό με την εσπευσμένη και χωρίς μελέτη κατάργηση του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής που προκαλεί απορία -για να το θέσω ήπια - των φορέων της Ναυτιλίας, δίνουν ένα ιδιαίτερα αρνητικό πρώτο δείγμα γραφής της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ στον ζωτικό τομέα της οικονομίας.

Ελπίζω ότι η κατάσταση αυτή θα δώσει έγκαιρα το μήνυμα στην κυβέρνηση ότι τα ζητήματα αυτά πρέπει να αντιμετωπίζονται με ιδιαίτερη σοβαρότητα, ώστε να αποφύγουμε και άλλες δυσάρεστες εκπλήξεις στο μέλλον, ιδίως δε κάποια δραματική επιδείνωση του επενδυτικού κλίματος”
με πληροφορίες από ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου