Φεβρουαρίου 09, 2009

Στο 4% ο ετήσιος πληθωρισμός ,αλλά υποχώρησε στο 1,8% τον Ιανουάριο


Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε η ΕΣΥΕ, ο μέσος δείκτης πληθωρισμού, του 12μήνου Φεβρουαρίου 2008-Ιανουαρίου 2009, σε σύγκριση προς τον ίδιο δείκτη του 12μήνου Φεβρουαρίου 2007-Ιανουαρίου 2008, παρουσίασε αύξηση 4%, έναντι αύξησης 3% κατά το αντίστοιχο προηγούμενο 12μηνο.

Ο πληθωρισμός ,μήνα με μήνα ,υποχώρησε τον Ιανουάριο,

στο 1,8% . Σε σύγκριση με το Δεκέμβριο του 2008, ο δείκτης τιμών καταναλωτή υποχώρησε κατά 0,5%.
Σε μηναία βάση, τη μεγαλύτερη πτώση σημείωσαν οι τιμές στις κατηγορίες «ένδυση-υπόδηση» (7,2%) και «διαρκή αγαθά - είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες» (2%), λόγω των χειμερινών εκπτώσεων.
Υπενθυμίζεται ότι τον Δεκέμβριο ο τιμάριθμος είχε διαμορφωθεί σε ετήσια βάση στο 2%.
Ο μέσος δείκτης του 12μήνου Φεβρουαρίου 2008-Ιανουαρίου 2009, σε σύγκριση προς τον ίδιο δείκτη του 12μήνου Φεβρουαρίου 2007-Ιανουαρίου 2008, παρουσίασε αύξηση 4%, έναντι αύξησης 3% κατά τα αντίστοιχα προηγούμενα 12μηνα.
Οι ετήσιες μεταβολές
Η αύξηση του πληθωρισμού κατά 1,8% τον Ιανουάριο προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές των δεικτών:
Από τις αυξήσεις των δεικτών:
1) Κατά 3,8% της ομάδας «διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη: ρύζι, ψωμί, άλλα προϊόντα αρτοποιίας και ζαχαροπλαστικής, ζυμαρικά, μοσχάρι νωπό, χοιρινό νωπό, αρνί και κατσίκι (νωπά), πουλερικά νωπά, ψάρια νωπά, γάλα διατηρημένο, τυρί φέτα, σπορέλαιο, φρούτα νωπά, λαχανικά νωπά, γλυκά-ζαχαρωτά. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση της τιμής του ελαιολάδου.
2) Κατά 2,2% της ομάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης των τιμών των αλκοολούχων και μη σερβιριζόμενων ποτών, καθώς και των τιμών των τσιγάρων.
3) Κατά 3,1% της ομάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
4) Κατά 2,5% της ομάδας «διαρκή αγαθά - είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα έπιπλα-καλύμματα δαπέδου, στα είδη κλινοστρωμνής-λευκά είδη, στα υαλικά, στα επιτραπέζια σκεύη και σκεύη οικιακής χρήσης, στα είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού και στις οικιακές υπηρεσίες.
5) Κατά 3,2% της ομάδας «Υγεία», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των φαρμάκων, των ιατρικών, οδοντιατρικών και παραϊατρικών υπηρεσιών και της νοσοκομειακής περίθαλψης.
6) Κατά 2,4% της ομάδας «Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη: άνθη, βιβλία-εφημερίδες-περιοδικά-γραφική ύλη-σχολικά είδη, υπηρεσίες αναψυχής. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των ειδών οπτικοακουστικού εξοπλισμού και των ηλεκτρονικών υπολογιστών.
7) Κατά 4,7% της ομάδας «Εκπαίδευση», λόγω αύξησης των τιμών στα δίδακτρα των ιδιωτικών σχολείων, των εκπαιδευτηρίων ξένων γλωσσών, των φροντιστηρίων και των ΙΕΚ.
8) Κατά 5% της ομάδας «Ξενοδοχεία - Καφέ - Εστιατόρια», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ειδών: φαγητό εκτός οικίας, αναψυκτικά-γλυκά-καφές-ποτά (σερβιριζόμενα), κυλικεία.
9) Κατά 3,2% της ομάδας «Αλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των κουρείων - κομμωτηρίων, των ειδών ατομικής φροντίδας, των προσωπικών ειδών, των ασφαλίστρων αυτοκινήτων και δικύκλων και των τιμών των άλλων υπηρεσιών.
Από τις μειώσεις των δεικτών :
1) Κατά 1% της ομάδας «Στέγαση», λόγω μείωσης της τιμής του πετρελαίου θέρμανσης. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών των ενοικίων κατοικιών, των ειδών και υπηρεσιών επισκευής και συντήρησης κατοικίας, της ύδρευσης-αποχέτευσης, των δημοτικών τελών, των υπηρεσιών κοινοχρήστων και του ηλεκτρικού ρεύματος.
2) Κατά 4% της ομάδας «Μεταφορές», λόγω μείωσης των τιμών, κυρίως, των καυσίμων αυτοκινήτου (βενζίνης) και των τιμών των αυτοκινήτων. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα είδη:ανταλλακτικά αυτοκινήτου, συντήρηση και επισκευή αυτοκινήτου-μοτοσικλέτας, υπηρεσίες μεταφορών.
3) Κατά 0,8% της ομάδας «Επικοινωνίες», λόγω μείωσης των τιμών, κυρίως, των υπηρεσιών της σταθερής τηλεφωνίας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου