Φεβρουαρίου 12, 2009

Αποδοκιμάζουν τον προστατευτισμό του Σαρκοζί η Γερμανία και το Βέλγιο


Την αποδοκιμασία τους για τον «προστατευτισμό» του Γάλλου προέδρου Νικολά Σαρκοζί εξέφρασαν από το Βερολίνο η Γερμανίδα Καγκελάριος, Άγκελα Μέρκελ και ο Βέλγος πρωθυπουργός, Xέρμαν Βαν Ρομπάι, κατά τη διάρκεια της χθεσινής επίσκεψης του τελευταίου στη γερμανική πρωτεύουσα.
Αυτό αναφέρει στο σημερινό της κεντρικό άρθρο η βελγική εφημερίδα «Λε Σουάρ», με τίτλο «κατακραυγή για τον προστατευτισμό του Σαρκοζί».
Ειδικότερα, τονίζεται ότι «η Μέρκελ και ο Βαν Ρομπάι συμφώνησαν πως το σχέδιο του Ν. Σαρκοζί για τη διάσωση της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας θέτει σοβαρά ζητήματα. Ο λόγος είναι η απόφαση της Γαλλίας να χορηγήσει στη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία 7,8 δισ. ευρώ, (εκ των οποίων 3 δισ. ευρώ στη Renault και ανάλογο ποσό στην PSA Peugeot Citroen, με τη μορφή δανείων) υπό την προϋπόθεση ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα διατηρήσουν τις δραστηριότητές τους στη χώρα».
Η «τύχη» της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας και συγκεκριμένα η τύχη του εργοστασίου της Opel, στην Αμβέρσα, το οποίο απασχολεί 2.700 εργαζομένους, ήταν ο λόγος της επίσκεψης του Βέλγου πρωθυπουργού στο Βερολίνο.
«Μαζί με τον Βαν Ρομπουί, θέλουμε να βρούμε μία λύση που θα εξασφαλίζει το μέγιστο αριθμό θέσεων εργασίας», δήλωσε η Γερμανίδα Καγκελάριος, ενώ ο Βέλγος πρωθυπουργός πρόσθεσε ότι συμμερίζεται τις ανησυχίες της Α. Μέρκελ, «για το μέλλον του προσωπικού της Opel και των εργοστασίων της».
Σήμερα, εξάλλου, ο πρωθυπουργός του Βελγίου υποδέχθηκε στις Βρυξέλλες το Γάλλο ομόλογό του, Φρανσουά Φιγιόν, προκειμένου να του εκφράσει την ανησυχία του για το σχέδιο Σαρκοζί και κυρίως, σε ό,τι αφορά τους κοινοτικούς κανόνες περί ανταγωνισμού.
Λίγο μετά τη συνάντηση των δύο πρωθυπουργών, ο Φ. Φιγιόν δήλωσε, σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε στις Βρυξέλλες, ότι «το σχέδιο ενίσχυσης προς τη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία είναι συμβατό με τους κοινοτικούς κανόνες ανταγωνισμού».
Ο Γάλλος πρωθυπουργός τόνισε ότι καμία άλλη ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία δεν είναι τόσο αναπτυγμένη στην Ευρώπη, όσο η Γαλλική, σημειώνοντας ότι γαλλικά αυτοκίνητα κατασκευάζονται στην Τσεχία, τη Σλοβενία, τη Σλοβακία, την Ισπανία, την Πορτογαλία και τη Μ. Βρετανία.
«Με αυτά τα δεδομένα, δύσκολα μπορεί να σκεφτεί κανείς ότι η Γαλλία είναι ένα προστατευτικό κράτος», ανέφερε ο Φ. Φιγιόν

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου